لوگو - کیاسرویس1 مگ
لوازم یدکی کیا
لوازم یدکی هیوندای
  • صفحه اصلی
  • آموزش
  • اخبار
  • تازه وارد ها
  • تکنولوژی
  • فنی
  • کانسپت
  • ورزشی
  • فروشگاه
  • کاربری
    • ورود/ثبت نام/ پروفایل
    • مشاهده نوشته ها
    • نوشتن مقاله
فهرست
  • صفحه اصلی
  • آموزش
  • اخبار
  • تازه وارد ها
  • تکنولوژی
  • فنی
  • کانسپت
  • ورزشی
  • فروشگاه
  • کاربری
    • ورود/ثبت نام/ پروفایل
    • مشاهده نوشته ها
    • نوشتن مقاله
جستجو کردن
لوگو - کیاسرویس1 مگ
جستجو کردن
بستن
صفحه اصلی فنی

نحوه عملکرد قفل صندوق عقب

sobhan_amin_67 توسط sobhan_amin_67
۱۴۰۰-۱۱-۰۹
در فنی
1 0
0
نحوه عملکرد قفل صندوق عقب
0
اشتراک گذاری ها
2k
بازدیدها

قفل های سنتی

قفل های صندوق عقب، درب عقب خودرو را برای محافظت قفل نگه می دارند. عملکرد قفل صندوق تفاوت بسیار کمی با قفل درها اتومبیل و سایر قفل های رایج در وسایل نقلیه دارند. اکثر آنها به سه بخش مختلف تقسیم می شوند: مکانیزم قفل، مکانیسم های قفل اضطراری و مکانیسم آزادسازی خودکار. برای سال‌ها، مکانیسم قفل مانند قفل‌های کلیدی برای درب‌های خودرو کار می‌کرد. اجزای اصلی این قفل‌ها سیلندر و ضربه‌گیر سنتی هستند: سیلندر ساچمه ها و سایر مکانیسم‌های لازم برای باز کردن قفل صندوق عقب را نگه می‌دارد، در حالی که ضربه‌گیر شامل چفتی است که در واقع صندوق عقب را هنگام قفل شدن بسته نگه می‌دارد. اکثر خودروها هم سیلندر و هم ضربه‌گیر روی درب صندوق عقب قرار دارند، اما این همیشه صادق نیست – طرح‌های مختلف قفل صندوق عقب وجود دارد. و برخی ممکن است سیلندر و ضربه گیر را در قسمت های مختلف صندوق عقب جدا کنند. هنگامی که درها به قفل های الکترونیکی و رادیویی که می توان از راه دور کار کرد منتقل شد، قفل های صندوق عقب چند سال عقبتر بودند.اکنون بسیاری از صندوق‌ها، به‌ویژه در خودروهای کامپکت، از راه دور نیز باز می‌شوند و برخی ممکن است حتی یک سیلندر سنتی نداشته باشند.

عملکرد قفل صندوق و رهاسازی های اضطراری

تنه‌هایی که هنوز از سیلندر استفاده می‌کنند، معمولاً از مکانیزم شش تا 10 ساچمه استفاده می‌کنند. هر چه خودرو گران‌تر یا ایمنی بیشتری داشته باشد، صندوق عقب دارای ضامن بیشتری خواهد بود، اگرچه معمول است که قفل صندوق عقب از نظر ضامن با قفل درب مطابقت داشته باشد، بنابراین یک کلید می‌تواند هر دو را باز کند. البته خودروهایی هم هستند که با کلید صندوق عقب عرضه می شوند که فقط می توانند قفل صندوق عقب را باز کنند و بالعکس. دستگاه قفل اضطراری یک مکانیسم ساده است که در داخل صندوق عقب قرار دارد و معمولاً به شکل دسته یا اهرم است. قفل را از داخل باز می کند حتی اگر صندوق عقب کاملا بسته و در حالت قفل باشد. این یک طراحی ایمنی است به طوری که هر کسی که در صندوق عقب قفل شده است بتواند با پیدا کردن دستگیره اضطراری از آن خارج شود. برخی از این وسایل ممکن است یک قفل جداگانه باشد که به جای آن به داخل خودرو باز می شود.

مکانیزم خودکار

مکانیزم آزادسازی خودکار یک ویژگی است که مدت‌ها در خودروها گنجانده شده است، همانند قفل صندوق سراتو و قفل صندوق اپتیما که به راننده اجازه می‌دهد تا در داخل خودرو، معمولاً با کشیدن یک اهرم، صندوق عقب را از راه دور باز کند. این یک شیر برقی را فعال می کند، که از میدان های الکترومغناطیسی برای حرکت و کارکرد دستگاه ها استفاده می کند – در این مورد، قفل صندوق عقب. شیر برقی همچنین در سیستم های زنجیره کلیدی که امروزه رایج است استفاده می شود. مکانیسم‌های آزادسازی داخل خودرو در اصل برای کارایی ایجاد شده‌اند، به طوری که رانندگان می‌توانند صندوق عقب را قبل از خارج شدن و دسترسی به آن‌ها، بدون اتلاف وقت با استفاده از کلید برای باز کردن قفل باز کنند.

قفل های دیگر خودرو نیز تقریبا از عملکرد و مکانیزم تا حدودی مشابه برخوردار هستند. همانند قفل در عقب راست توسان TL که قسمت پمپ در و قفل در یک مجموعه قرار دارد و به صورت یک جا می باشد.

اشتراک گذاریتوئیتاشتراک گذاریارسال
پست قبلی

رشد فناوری سریع تر از کوید 19

پست‌ بعدی

تاریخچه سپر خودرو و پیدایش آن

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • درباره ما
  • تماس با ما
  • شرایط انتشار محتوا
  • سیاست حریم خصوصی
فهرست
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • شرایط انتشار محتوا
  • سیاست حریم خصوصی

استفاده از مطالب مجله کیامگ برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه کیاسرویس1 است.

افزودن لیست پخش جدید

- قابلیت مشاهده را انتخاب کنید -

    preload imagepreload image