لوگو - کیاسرویس1 مگ
لوازم یدکی کیا
لوازم یدکی هیوندای
  • صفحه اصلی
  • آموزش
  • اخبار
  • تازه وارد ها
  • تکنولوژی
  • فنی
  • کانسپت
  • ورزشی
  • فروشگاه
  • کاربری
    • ورود/ثبت نام/ پروفایل
    • مشاهده نوشته ها
    • نوشتن مقاله
فهرست
  • صفحه اصلی
  • آموزش
  • اخبار
  • تازه وارد ها
  • تکنولوژی
  • فنی
  • کانسپت
  • ورزشی
  • فروشگاه
  • کاربری
    • ورود/ثبت نام/ پروفایل
    • مشاهده نوشته ها
    • نوشتن مقاله
جستجو کردن
لوگو - کیاسرویس1 مگ
جستجو کردن
بستن
صفحه اصلی مقالات

تاریخچه لنت ترمز

sobhan_amin_67 توسط sobhan_amin_67
۱۴۰۰-۰۹-۲۷
در مقالات
1 0
0
تاریخچه لنت ترمز - کیاسرویس1مگ
0
اشتراک گذاری ها
29
بازدیدها

تاریخچه لنت ترمز برای علاقه مندان به خودرو و تاریخ به طور یکسان جذاب است. در اینجا نگاهی کوتاه به برخی از نکات جالب توجه داریم.

ترمز چیزی است که به انسان امکان می دهد تا یک وسیله نقلیه موتوری را برای شرایط رانندگی ایمن تر کنترل کند. درطول یک قرن، سیستم های ترمز به یک دستگاه پیچیده تر برای انطباق با شرایط مختلف جاده تبدیل شده اند. آنها بخش مهمی از فناوری شگفت انگیزی هستند که خودرو را تشکیل می دهند. بسیاری از انواع ترمزها در طول زمان با پیشرفت تکنولوژی خودروها توسعه یافته اند. در اینجا ما تاریخچه و انواع مختلف فن آوری ترمز را شرح می دهیم.

در صورت نیاز می توانین راهنمای خرید لنت ترمز را هم ببینین

توسعه ترمز در بازار خودرو

هنگامی که مهندسی خودرو در پایان قرن نوزدهم شروع به رشد کرد، ترمزها در ابتدا مورد توجه کمی قرار گرفتند. دلیل خوبی برای این موضوع وجود داشت، آنها به سادگی مورد نیاز نبودند. از این گذشته، اصطکاک در قطار محرکه اولین خودروها به حدی بود که وسایل نقلیه می توانستند به اندازه کافی بدون ترمز تحت شرایط آن زمان سرعت خود را کاهش دهند.

با این حال سرعت توسعه، به سرعت خود خودروها افزایش یافت. قدرت موتور و وزن خودرو همچنان در حال افزایش بود. تنها چهار سال پس از رونمایی از خودروی کارل بنز، مهندس بریتانیایی فردریک دبلیو. لنچستر ترمز را اختراع کرد که برای آن در سال 1902 حق اختراع گرفت. با این حال، هنوز چند دهه طول می کشد تا ترمز به یک ویژگی ثابت تبدیل شود.

البته در برخی منابع نیز گفته میشود که هربرت فرود از دربی‌شایر انگلستان، در سال 1901 حق امتیازی برای لنت ترمز را  دریافت کرد

با پیشرفت تکنولوژی، سرعت خودرو به سرعت افزایش یافت. کالسکه های اولیه بدون اسب دارای حداکثر سرعت 6 تا 12 مایل در ساعت بودند. کالسکه‌های بدون اسب، اسب‌ها و قاطرها در جاده‌های یکسانی که از خاک بسته شده بود، استفاده می‌کردند.

در سال 1900، وسایل نقلیه به سرعت 30 مایل در ساعت نزدیک شدند، که باعث تشویق آزمایشات برای بهبود ترمز شد.

در سال 1902، Ransom E. Olds  یک سیستم ترمز جدید را آزمایش کرد که یک نوار فولادی منعطف بود که دور یک درام در محور عقب پیچیده شده بود. هنگامی که ترمزها اعمال شد، نوار فولادی به دور درام منقبض شد تا خودرو را متوقف کند.

سیستم اولدز (در نهایت اولدزموبیل) بسیار برتر از ترمز لاستیک مربی بود که از یک اهرم بلند برای ترمز استفاده می کرد. ترمز لاستیک مربی به تایرهای لاستیکی جامد آن دوران آسیب رساند، اما در کالسکه های اسبی و اتومبیل های اولیه محبوبیت داشت.

فرود در سال 1905 شرکت هربرت فرود را ایجاد کرد که متخصص ترمز و مواد اصطکاکی بود. وسایل نقلیه تجاری، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها در انگلستان از محصولات این شرکت در حدود سال 1907 استفاده می‌کردند. در طول جنگ جهانی اول، مواد اصطکاک توسط ارتش برای استفاده در تانک‌ها، کامیون‌ها و سایر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گرفت.

فرود روی بهبود مواد اصطکاک تمرکز کرد. در سال 1910، با نام تجاری “Ferodo”، اولین ماده اصطکاکی آزبست ساخته شد. آزبست، یک ماده معدنی طبیعی، می تواند دماهای بالا را تحمل کند و یک عایق عالی است.

فرود یک شعبه تولیدی در ایالات متحده، فرودو و آزبست، شرکت در نیوبرانزویک، نیوجرسی راه اندازی کرد. در سال 1901. در سال 1920، شرکت هربرت فرود به شرکت فرودو تبدیل شد و فرود مالک اکثریت آن بود.

در سال 1926، Turner & Newell، یک شرکت بریتانیایی، هنگامی که فرود بازنشسته شد، سهام کنترل فرودو را خریداری کرد. او در سال 1931 در سن 67 سالگی درگذشت.

فرودو به عنوان بخشی از Turner & Newell به توسعه مواد اصطکاک ترمز ادامه داد. این شرکت به یک نام پیشرو در ترمزهای عملکردی و تولید کنندگان خودرو تبدیل شد. در سال 1961 فرودو فلز متخلخل (لنت ترمز نیمه فلزی) و مواد اصطکاکی سرامتالیک را معرفی کرد.

در سال 1920، اولین خودروهای دارای ترمز مکانیکی چهار چرخ به بازار عرضه شدند. در این وسایل نقلیه، رانندگان هنوز باید نیروی ترمز کامل را خودشان تولید کنند. چهار سال بعد، ترمزهای درام با حرکت هیدرولیکی ارائه شد. در سال 1950، اولین بوستر ترمز (با کمک خلاء) معرفی شد.

اولین خودرویی که در اروپا مجهز به ترمزهای دیسکی بود جگوار C-Type در سال 1952 بود و به دنبال آن سیتروئن DS در سال 1955 عرضه شد. یکی از پیشرفت‌ها به دنبال پیشرفت دیگری بود: ترمز دیسکی با پوشش جزئی هیدرولیک در سال 1957 رونمایی شد. پیشینیان ABS در سال 1965 ارائه شدند و اولین سیستم ABS با کنترل الکترونیکی در سال 1978 وارد شد. ویژگی های کمکی مدرن مانند سیستم کنترل کشش یا برنامه پایداری الکترونیکی ESP به ترتیب در سال 1987 و 1995 معرفی شدند.

برای خرید لنت ترمز کیا و خرید لنت ترمز هیوندای و همچنین انواع دیسک چرخ کیا و دیسک چرخ هیوندای میتوانید به فروشگاه کیاسرویس مراجعه نمایید.

همجنین در صورت نیاز به خرید لنت ترمز سورنتو 2008 و 2009  با برند اصلی جنیون پارت یا برند های دیگر به فروشگاه کیاسرویس مراجعه نمایید

برچسب ها: آزبستتاریخچه تولید لنت ترمز در صنعت خودروسازیتاریخچه لنتتاریخچه لنت ترمزترمز چیستلنتلنت ترمز
اشتراک گذاریتوئیتاشتراک گذاریارسال
پست قبلی

مرسدس بنز AMG GT63 SE پرفورمنس 4 درب

پست‌ بعدی

همه چیز در مورد فیلتر تهویه کابین 😲

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • درباره ما
  • تماس با ما
  • شرایط انتشار محتوا
  • سیاست حریم خصوصی
فهرست
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • شرایط انتشار محتوا
  • سیاست حریم خصوصی

استفاده از مطالب مجله کیامگ برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه کیاسرویس1 است.

افزودن لیست پخش جدید