لوگو - کیاسرویس1 مگ
لوازم یدکی کیا
لوازم یدکی هیوندای
  • صفحه اصلی
  • آموزش
  • اخبار
  • تازه وارد ها
  • تکنولوژی
  • فنی
  • کانسپت
  • ورزشی
  • فروشگاه
  • کاربری
    • ورود/ثبت نام/ پروفایل
    • مشاهده نوشته ها
    • نوشتن مقاله
فهرست
  • صفحه اصلی
  • آموزش
  • اخبار
  • تازه وارد ها
  • تکنولوژی
  • فنی
  • کانسپت
  • ورزشی
  • فروشگاه
  • کاربری
    • ورود/ثبت نام/ پروفایل
    • مشاهده نوشته ها
    • نوشتن مقاله
جستجو کردن
لوگو - کیاسرویس1 مگ
جستجو کردن
بستن
صفحه اصلی تازه وارد ها

پورشه کیمن GT4 RS هیولایی دیگر از پورشه

پورشه کیمن GT4 RS رقیب خوبی برای 911 GT3 است. اما آیا واقعا میتواند 911 را به چالش بکشد؟

sobhan_amin_67 توسط sobhan_amin_67
۱۴۰۱-۰۱-۰۵
در تازه وارد ها
0 0
0
پورشه کیمن GT4 RS - کیامگ
0
اشتراک گذاری ها
8
بازدیدها

پورشه کیمن GT4 RS  رقیب خوبی برای 911 GT3 است. اما آیا واقعا میتواند 911 را به چالش بکشد؟

17 سال پیش اولین پورشه کیمن وارد خیابان ها شد. در سال 2005، درست زمانی که دنیای اتومبیل رانی متوجه شد که چقدر پتانسیل هندلینگ در شاسی موتور وسط درخشان این کوپه اسپرت دو نفره محصور شده است، برخی فکر کردند که اگر قدرت کافی به آن داده شود، ممکن است هیولایی بی نظیر به دنیا معرفی شود.

اما پورشه مدل 911 GT3 را در بازار جهانی داشت که رقیبی سر سرخت برای دنیاس سوپر اسپرت هاست.

پورشه کیمن GT4 RS  یکی از با شکوه ترین مدل های کیمن می باشد که با موتور در وسط خودرو از کارایی بالایی برخوردار است. اما آیا 911 GT3 قدرتمند را تحت الشعاع قرار می دهد؟ این رقابت بسیار تنگاتنگ است و رقابت نزدیکی بین دو خودرو از یک کمپانی محصوب می شود.

پورشه کیمن GT4 RS

کیمن GT4 RS از شتاب فوق العاده ای برخوردار است – به خوبی می تواند گشتاور بیشتری را به چرخ های عقب محرک خود وارد کند که آنها می توانند به جاده منتقل کنند، علیرغم اینکه اولین اتومبیل از نژاد خاص خود است که از میشلین استفاده می کند.

انجام این تغییر از نقطه نظر فنی ابتدا به معنای یافتن راهی برای تعویض پیشرانه 4.0 لیتری تخت شش سیلندر 414 اسب بخاری GT4 با نسل 992 GT3 با قدرت 493 اسب بخار بود. و آنها موتورهای کاملاً متفاوتی هستند. موتور ورودی که به طور موثر در 180 درجه دور محور عقب پورشه می چرخید، برای اینکه سوئیچ کار کند، به سیستم های القایی و اگزوز کاملاً جدید و یک سیستم روانکاری حوض خشک تغییر مکان یافته نیاز داشت.

اگزوز جدید GT4 RS که لزوماً بسیار طولانی تر از مدل 911 GT3 است، دارای یک جفت نیمه شافت عقب است تا در مسیر خود به سمت صدا خفه کن عقب خم شود. در نتیجه، این سیستم اگزوز که فشار برگشتی بیشتری نسبت به نمونه مشابه 992 ایجاد می‌کند، در مقایسه با مدل امروزی خود که دارای نشان GT3 است، مسئول کاهش نسبی بسیار ناچیز GT4 RS در حداکثر قدرت و گشتاور است.

در داخل کابین صدای فوقالعاده ای از اگزوز ها شنیده میشود که بسیار گوش نواز میباشد. صدایی که با وجود عبور از فیلتر های مختلف و تکنلوژی های مختلف برای جلوگیری از ایجاد صدای ناهنجار، بسیار دلچسب است. برای جلو گیری از ایجاد صدای غیر مطلوب که باعث رد شدن درتست های استاندارد سختگیرانه اروپا است، فهالیت بسیاری شده است تا با وجود قبول شدن در این استاندارد ها صدای عالی ای داشته باشد.

بدنه پورشه کیمن GT4 RS  از آیرودینامیک بالایی برخوردار است و وجود قسمت های مختلف فیبر کربن در بدنه باعث کاهش وزن مناسبی در پورشه کیمن GT4 RS  شده است. حتی شیشه ها نیز از آلیاژ سبکتر ی استفاده شده تا وزن پورشه کیمن GT4 RS  کاهش یابد.

پورشه کیمن GT4 RS  کیامگ

پورشه کیمن GT4 RS  در جاده

در جاده یا پیست، این یک ماشین بسیار سریع است، نیازی به گفتن نیست. گیربکس 6 دنده با ضریب کوتاه دنده ها باعث می‌شود که ماشین واقعاً تعویض دنده سریعی داشته باشد و از پیچ‌ها با سرعت خارج شود، و به دلیل وزن پایین و آیرودینامیک بالا، چسبندگی بالایی دارد و از پیچ ها با سرعت بالایی عبور می کند. صدای زیبای اگزوز نیز حس عالی به شما خواهد داد.

کنترل بدنه خودرو در مسیر بسیار خوب است، اما سواری آن به‌طور شگفت‌انگیزی در همه جاده‌ها به‌جز بدترین سطح جاده‌ها کمتر به خطر می‌افتد – چیزی که پس از 992 GT3 هاردکور، باید به عنوان خبر خوبی باشد. این کیمن شما را شلوغ نمی‌کند و شما را به هم نمی‌چرخاند، یا از نظر فیزیکی خودش را مانند برخی فیلم‌های ویژه هاردکور به شما تحمیل نمی‌کند.

قسمت جلویی 718 در هنگام چرخش قوی است، اما به دلیل اتصالات کوچکتر تماسی و سیستم تعلیق کمتر پیچیده، به اندازه 911 گاز نمی گیرد. در حالی که GT3 جدید از سیستم تعلیق دو بازوی کنترلی مشتق شده در جلو و تنظیمات بازنگری شده چند پیوندی عقب سود می برد، 718 کیمن GT4 RS مدل 2022 رویکرد استرات جلو و عقب خط 718 را حفظ کرده است. با این حال، GT4 RS دارای اتصالات توپی محکم در اطراف است، که به همراه میله های قابل تنظیم پنجه، کامبر و ضد غلتش آن را در سیاره ای دیگر از کیمن های استاندارد قرار می دهد در حالی که ویژگی های هندلینگ سرگرم کننده و غیر ترسناک معماری خودروی موتور وسط را حفظ می کند. .

پورشه کیمن GT4 RS  -کیامگ

حداکثر مقدار نیروی رو به پایین آیرودینامیکی خودرو – فاکتور بسیار مهمی برای خودروهای پیست مدرن در زمان دور زدن – 220 پوندی در 124 مایل در ساعت نیز کمتر از GT3 است که بیشتر دلیل تفاوت عملکرد است. پورشه می‌گوید کیمن GT4 RS با بال‌های قابل تنظیم و دیفیوزرهای جلو که روی حداکثر زوایای حمله تنظیم شده‌اند (پیکربندی که ما آن را سوار کردیم) یک سطح کلی نیروی رو به پایین برابر با 911 GT3 تنظیم شده با پیکربندی هوای “کم” خود تولید می‌کند. یکی از سخنگویان شرکت گفت که عملکرد Cayman متمرکز بر پیست چیزی بین 911 GT3 سری 991.2 قدیمی و 992 GT3 است. در واقع، 718 کیمن GT4 RS مسیر نوربرگ رینگ نوردشلایف را در 7 دقیقه و 4.51 ثانیه طی کرد و 8.19 ثانیه دور 991.2 GT3 7:12.70 را شکست داد. از طرف دیگر، زمان 992 GT3 6:55 را پشت سر گذاشت. 34 با 9.17 ثانیه مشابه. البته این شکاف‌ها در مدارهای معمولی‌تر که تقریباً به طول ۱۲.۸ مایلی Nordschleife نیستند، بسیار باریک‌تر خواهند بود. و برای ثبت رکورد، زمان GT4 RS دور کیمن GT4 استاندارد را با 23.6 ثانیه شکست داد.

اینجا جایی است که GT4 ممکن است از نظر تجربه رانندگی برتری آشکاری نسبت به GT3 داشته باشد : 4.0 تنها چند اینچ پشت سر شماست، اکنون یک پوشش فرش کشنده صدا در بالای جعبه هوا وجود ندارد. با اسکوپ‌های ورودی هوای بیرونی آن که در جایی که پنجره‌های ربع در کایمن‌های معمولی قرار دارند نصب شده‌اند، موسیقی متنی که از ترکیب کانال‌های ورودی بالای شانه‌تان تولید می‌شود و صدای پرنشاط موتور با نزدیک شدن به 9000 روی تاچ، تجربه‌ای عجیب است.

اشتراک گذاریتوئیتاشتراک گذاریارسال
پست قبلی

سورتمه الکتریکی تایگا

پست‌ بعدی

جدیدترین فناوری های خودرو در یک دهه گذشته

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • درباره ما
  • تماس با ما
  • شرایط انتشار محتوا
  • سیاست حریم خصوصی
فهرست
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • شرایط انتشار محتوا
  • سیاست حریم خصوصی

استفاده از مطالب مجله کیامگ برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه کیاسرویس1 است.

افزودن لیست پخش جدید